مک بوک ایر های M1 اولین محصول اپل با حمایت پورت USB4
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اولین چیب اپل سیلیکون در کامپیوتر های مک که چیپ M1 نام دارد برای اولین بار حاوی کنترلر اختصاصی برای پورت های ارتباطی USB4 و تاندربولت ۳ می باشد. در حقیقت برای اولین بار محصولی از اپل را ارائه می‌کند که از قابلیت حمایت آخرین نسل پورت ارتباطی USB4 برخوردار می باشد.

قابل ذکر است که اپل یک ماه پس از اینکه اینتل آخرین نسل پردازنده های خود که پردازشگرهای نسل ۱۱ Tiger Lake را معرفی نمود پورت USB4 را به بازار ارائه نمود. البته قبل از اپل پورت ارتباطی USB4 در برخی از لپ تاپ های پرچم دار شرکت Dell  بکار گرفته شده است.

در حقیقت حمایت چیپ‌های M1 از USB4 نقطه شروع خوبی برای اپل محسوب می شود که بتواند کلیه محصولات آینده خود را از لحاظ سازگاری پورت ها بر پایه آن بنا کند. اما مهم ترین نقطه قوت چیپ های M1 را می توان GPU الحاقی قدرتمند ساخت اپل و معماری حافظه آن دانست.

اپل با ارائه پورت های ارتباطی USB4 و سایر بهینه سازی ها در ساختار چیپ‌های عنوان به خوبی توانسته است در اکوسیستم خود استاندارد ویژه‌ای را برای محصولات آینده اپل سیلیکون بنیانگذاری کند که این به نوبه خود می‌تواند در مقایسه با پلتفرم های اندروید و ویندوز PC از لحاظ حق استفاده از لایسنس هر یک از این تکنولوژی ها برای اپل مزیت های زیادی به همراه بیاورد.

USB4 از لحاظ سرعت و سازگاری مزیت‌های بسیار زیادی را نسبت به USB3 دارد و دیگر از آن محدودیت ها و پیچیدگی های مربوط به USB3 برخوردار نیست و از طرف دیگر USB4 از آنجا که بیشتر بهینه‌سازی های تکنیکی و قابلیت‌های ارتباطی خود را از پورت تاندربولت به ارث گرفته است از سرعت انتقال داده تا حد ۴۰ گیگابایت بر ثانیه برخوردار است.

مک بوک ایر و مک بوک پرو های M1 اپل سیلیکون مجهز به پورت USB-C می باشند که USB4 و تاندربولت ۳ را حمایت می کنند. این حقیقت که اپل با ساخت چیپ‌های M1 توانسته است در زمینه چیپ های ۵ نانومتری از اینتل پیشی گیرد قابل تعمق است.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: